Blogger news

Mesyuarat Jawatankuasa Penyelerasan Seminar Kajian Tindakan akan diadakan pada Rabu 22 Mei 2013 bertempat di Unit Kurikulum JPNS. Harap maklum.

Wednesday 23 September 2015

Petrosains Science Show Competition 2015

Kementerian Pendidikan Malaysia dengan kerjasama Petrosains Sdn. Bhd. telah meneruskan Pterosains Science Show Competition pada tahun 2015.
Penyertaan murid-murid dalam pertandingan ini diharap dapat mencungkil bakat dan potensi dalam bidang sains dan teknologi, membangunkan kemahiran hard and soft skills dan melengkapkan diri dengan pengetahuan multi-tasking ke arah mencapai misi negara.

Maklumat berkaitan pertandingan, tip pertandingan, syarat-syarat, format, borang penyertaan, hadiah yang ditawarkan, dan kebenaran menyertai pertandingan boleh dimuat-turun melalui laman sesawang http://www.petrosains.com.my/science-show-competition 

Pertandingan peringkat kebangsaan yang dijadualkan pada 9 dan 10 September 2015 masih belum dijalankan. Juara akan menerima wang tunai RM7,000 berserta barangan untuk sekolah bernilai RM13,000, piala pusingan dan plak serta sijil pencapaian. Naib Juara pula akan menerima wang tunai RM5,000 berserta barangan untuk sekolah bernilai RM 10,000, plak dan sijil penyertaan manakala pemenang tempat ketiga akan menerima wang tunai RM3,000 berserta barangan untuk sekolah bernilai RM7,000, piala pusingan dan plak serta sijil pencapaian.



Persatuan Pendidikan Sains dan Matematik Negeri Sembilan merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada SMK Panchor, Seremban (Johan peringkat Negeri Sembilan) yang mewakili Negeri Sembilan ke pertandingan peringka kebangsaan itu. Tahniah ! Semoga berjaya menjadi Johan kebangsaan.

0 comments:

Post a Comment